Härs och tvärs

En efterlängtad avgång

Publicerad 2014-11-22 23:49:15 i chile, resa,

 
 
Just som de första flingorna började falla stängde jag väskan och tog sikte på flygfältet. Därmed har mitt efterlängtade äventyr äntligen börjat! Efter 18 år, 5 månader och någon dag är jag nu äntligen tillbaka i Chile och Santiago, den stad som av ett lyckligt sammanträffande blev min hemort under ett knappt år 1995-1996.

I Santiago och dess omgivningar kommer jag att röra mej den följande veckan, men det är bara början för innan jag återvänder till fosterlandet skall jag hinna med ”allt” det som under min senaste vistelse inte blev av, alternativt blev på hälft. Och massor, massor därtill! Från Chile kommer min resa att gå till Quito, Ecuador. Sen blir det att se och uppleva en rad länder före returen som går från Rio de Janeiro, Brasilien.

På allmänhetens begäran kommer jag att blogga om min framfart härs och tvärs över Sydamerika. När jag nu skiver detta första blogginlägg inbillar jag mej att bloggen kommer att byggas på intryck och reflektioner, upplevelser och fakta, bilder och antagligen en del gamla minnen. Hur mycket av vart och ett får framtiden och tillgången till uppkoppling utvisa.

Resesällskap kommer jag att få gott om så småningom, men häng på du också om du så önskar!

Kommentarer

Postat av: lotta

Publicerad 2014-11-23 08:54:48

Roligt att kunna få följa med dej på resan! Lycka till på ditt äventyr! Var försiktigt.
Kram

Postat av: Malin S

Publicerad 2014-11-23 11:51:50

Bon voyage! Önskar dig en fantastisk resa!

Postat av: Åsa

Publicerad 2014-11-23 15:33:38

Tack för att jag får följa med! Önskar dej en riktigt trevlig resa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Mona och jag är äntligen på väg. Bloggen "Härs och tvärs" har uppkommit på allmänhetens begäran och kommer att till en början bygga på intryck, reflektioner, upplevelser, fakta och bilder från min resa i Chile, Ecuador, Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay och Brasilien.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela